Eneco eMobility Troubleshooting – Wat te doen als uw laadpas niet werkt?

In dit artikel komt u er in vijf vragen en antwoorden achter wat er aan de hand kan zijn als uw laadpas niet werkt en wat u hieraan kunt doen.

1) Werkt het laadpunt wel?

Het is heel goed mogelijk dat er iets mis is met uw laadpas, maar een niet-werkende pas kan ook te maken hebben met een storing in de laadpaal. Probeer er dus eerst achter te komen of het probleem niet bij de laadpaal ligt, door een ander laadpunt op te zoeken en de pas daarvoor te houden. Leest dit laadpunt de pas wel? Dan is er iets mis met de laadpaal en kunt u het beste contact opnemen met de laadpaalprovider.

2) Ligt het toch aan uw pas? En gebruikt u een pas van een andere verstrekker dan Eneco eMobility?

Leest het andere laadpunt de pas ook niet? Dan is de kans groot dat er wel iets aan de hand is met uw laadpas. Als u een kaart gebruikt van een andere laadpasverstrekker dan Eneco eMobility, dan raden we u aan om uw probleem aan hen voor te leggen. Zij kunnen voor u uitzoeken waarom de pas niet werkt. Wij kunnen u alleen helpen als u een EeM-laadpas hebt.

3) Gebruikt u een laadpas van Eneco eMobility die net is uitgegeven?

Als u wel een laadpas van Eneco eMobility gebruikt en deze is splinternieuw, dan duurt het even voordat u de pas ook bij laadpalen van andere providers kunt gebruiken. Dus staat u, een dag nadat de laadpas is uitgegeven, voor een openbaar laadpunt en gebeurt er niets? Geen paniek, het duurt tot maximaal 48 uur voordat laadpalen van een andere provider de EeM-pas herkennen.

4) Gebruikt u de laadpas van Eneco eMobility in het buitenland?

De EeM-laadpas kan ook niet werken, omdat u probeert te laden bij een buitenlandse provider waar wij niet mee samenwerken. Stel, u gaat op wintersportvakantie naar de Franse Alpen, dan is het handig om van tevoren te checken welke laadpaalproviders wij ondersteunen. Zo weet u precies waar u onderweg kunt laden met uw EeM-pas en komt u niet voor verrassingen te staan. U kunt onze laadpas inmiddels in 21 landen en bij ruim zestig verschillende laadpaalexploitanten gebruiken. In dit overzicht leest u waar precies.

5) Bel of mail ons als de niet-werkende laadpas van Eneco eMobility is en….

u de werking van het laadpunt hebt gecontroleerd, de kaart niet net is uitgegeven en u bij een buitenlandse provider laadt die wij ondersteunen. In dat geval is de kans namelijk groot dat de laadpas kapot is en vervangen moet worden. Het komt weinig voor, maar het is ook mogelijk dat het contract van de laadpas is beëindigd. Als u belt naar 015 40 41 54 of een mail stuurt naar e-drive@eneco.com, dan zoeken wij voor u uit wat het probleem is en zorgen ervoor dat u zo snel mogelijk weer overal kunt laden.

Eneco eMobility laadpas
Alles gecontroleerd en werkt uw pas niet?

Anderen vinden
dit ook
interessant

Een greep uit onze partners

Veelgestelde vragen over elektrisch laden

Met een laadpunt of een laadpas van Eneco eMobility laadt u altijd op gegarandeerd groene stroom afkomstig van de zon en de wind. Hierdoor reduceert u uw CO2-uitstoot tot 70% in vergelijking tot benzine- of dieselauto’s.

Wij zijn een dochteronderneming van Eneco. Eneco is 100% aandeelhouder. U hoeft echter geen klant te zijn van Eneco om bij ons een laadpunt aan te vragen. Wij lezen uw laadpunt op afstand uit en hebben daarvoor geen contact met uw stroomleverancier.

De installatie begint in de meterkast. Vanaf daar gaat de kabel meestal zo snel mogelijk naar buiten. Daar bevestigen we het laadpunt aan de muur of op een paal, afhankelijk van de wensen en mogelijkheden van de berijder. Na de installatie test de installateur het laadpunt en legt aan de berijder uit hoe de auto wordt opgeladen.