Hoe helpt Eneco eMobility haar klanten met hun klanten?

Trainingen voor klanten over elektrisch rijden én laden.

Hoewel het al een tijdje geleden is dat de eerste elektrische auto zijn intreden maakte op de weg, is elektrisch rijden nog steeds nieuw. Niet alleen voor de potentiële kopers, maar juist ook voor de verkopende partijen. Denk aan autodealers, projectmanagers of accountmanagers bij grote bedrijven of automerken.

Al deze bedrijven hebben, net als Eneco eMobility, het doel dat alle berijders van elektrische auto’s gemakkelijk en zorgeloos in hun EV stappen. Hiervoor is de juiste kennis over de auto, en het opladen onmisbaar. Daarom biedt Eneco eMobility al haar klanten kosteloze trainingen om de kennis over elektrisch rijden en laden te vergroten en daarmee de kwaliteit van de dienstverlening voor de eindgebruiker te garanderen.

Vaak al veel kennis in huis, maar niet over installaties

Robert Molendijk Partner Manager bij Eneco eMobility is één van de experts die de trainingen bij partners en relaties verzorgt. Hij merkt dat er vaak al veel kennis in huis is bij de locaties waar hij trainingen geeft, maar dat deze vooral aan de kant van de auto zit. “Door de ervaring en kennis van Eneco eMobility aan zowel de automotive-kant als de installatiekant, bieden wij een unieke koppeling tussen deze twee werelden.” Elke training wordt specifiek afgestemd op de behoefte van de klant. “We trainen naar behoefte. Of er nou één of meerdere trainingen nodig zijn. En er denken daarbij altijd vanuit het perspectief van de eindgebruiker. Wat heeft hij of zij nodig om zorgeloos elektrisch te kunnen rijden en laden?”.

Voor wie zijn de trainingen geschikt?

De trainingen van Eneco eMobility zijn geschikt voor alle partijen die te maken hebben met eindgebruikers van elektrische auto’s of het nu een volledige elektrische auto is of een hybride aangedreven variant. Het beste moment om een training te volgen, is wanneer je te maken krijgt met het product. Robert: “Op die manier gaat de kennis pas echt leven. Het heeft geen zin om informatie te krijgen over snelladers, als je ze niet verkoopt. Daarom geven wij ook alleen de informatie waar je daadwerkelijk meteen mee aan de slag kunt om de optimale service te bieden aan jouw klanten”.

Hoe werkt zo’n training?

Bij Eneco eMobility vinden wij het heel belangrijk dat ook de klanten van onze klanten optimaal bediend worden. Daarom bieden wij de trainingen proactief en kosteloos aan, omdat we merken dat onze partners en relaties én hun klanten daar echt baat bij hebben.

Het eerste wat wij doen voor een training, is inventariseren waar de behoeften liggen. Vervolgens vertalen wij die behoeften naar de kennisvragen van de eindgebruiker. Robert: “Een voorbeeld: wij bieden laadpunten met een vaste kabel van 5 of 8 meter. Dan wil je de eindgebruiker kunnen uitleggen dat je bij de keuze voor de kabellengte rekening kunt houden met hoe jij het liefste parkeert op jouw oprit. Met een kabel van 8 meter kun je de auto vooruit en achteruit inparkeren als je wilt laden. Wat betekent dat voor een klant? Dat perspectief nemen we mee in onze trainingen”.

Eneco eMobility vindt het ook belangrijk dat na de training klanten contact kunnen blijven opnemen als ze vragen hebben. Partner managers blijven op die manier ook in contact met hun klanten.

Trainingen in tijden van social distancing

Voorheen vonden alle trainingen op locatie plaats. Sinds de uitbraak van het coronavirus zijn alle trainingen digitaal. “Wij hebben al verschillende trainingen op afstand gegeven. Dit doen we dan meestal via Microsoft Teams of een ander programma naar voorkeur. De eerste resultaten zijn zeer positief. Zelfs na deze periode van social distancing zou dit een mooie optie kunnen zijn voor bedrijven die er een nieuwe manier van werken op nahouden”, aldus Robert.

Interesse?
Heb je interesse of wil je meer informatie over onze trainingen? Neem dan contact op met onze collega Robert Molendijk via robert.molendijk@eneco.com of neem contact op met jouw partnermanager bij Eneco eMobility.

AV_eMobility-studiobeelden-wide_10
Meer lezen over elektrisch laden?

Anderen vinden
dit ook
interessant

Een greep uit onze partners

Veelgestelde vragen over elektrisch laden

Met een laadpunt of een laadpas van Eneco eMobility laad je altijd op gegarandeerd groene stroom afkomstig van de zon en de wind. Hierdoor reduceer jij jouw CO2-uitstoot tot 70% in vergelijking tot benzine- of dieselauto’s.

Wij zijn een dochteronderneming van Eneco. Eneco is 100% aandeelhouder. Je hoeft echter geen klant te zijn van Eneco om bij ons een laadpunt aan te vragen. Wij lezen jouw laadpunt op afstand uit en hebben daarvoor geen contact met jouw stroomleverancier. Wil je meer weten? Klik dan hier.

De installatie begint in de meterkast. Vanaf daar gaat de kabel meestal zo snel mogelijk naar buiten. Daar bevestigen we het laadpunt aan de muur of op een paal, afhankelijk van de wensen en mogelijkheden van de berijder. Na de installatie test de installateur het laadpunt en legt aan de berijder uit hoe de auto wordt opgeladen.